Usuwanie opinii Google – czy można usunąć wszystkie negatywne komentarze?

Problem pojawiania się negatywnych komentarzy w wizytówkach firm w Google Maps to powszechne zjawisko. W większości są one wystawiane przez prawdziwych klientów danej firmy, którzy z jakiegoś powodu nie są zadowoleni z dokonanego zakupu czy usług. Jednak spora część negatywnych opinii jest celowym działaniem, wymierzonym w firmy przez nieuczciwą konkurencję, która zleca bądź też sama pisze oczerniające jej konkurenta opinie. Nie można zastawić tego bez podjęcia żadnych działań, ponieważ opinie o firmie to kluczowa kwestia w pozyskaniu nowych klientów. Negatywne opinie mogą szczególnie zaszkodzić firmom, które nie mają żadnych opinii bądź posiadają bardzo niewiele pozytywnych komentarzy od swoich klientów.

 

Opinie Google – dlaczego są tak ważne?

 

Tak jak w codziennym życiu przed zakupem określonej rzeczy staramy się słuchać opinii innych, tak tym bardziej w Internecie, kiedy nie mamy możliwości porozmawiać ani zobaczyć, polegamy wyłącznie na doświadczeniach innych. Z pewnością na swoim przykładzie doskonale wiemy, że jeśli szukamy określonej rzeczy czy firmy i przeczytamy negatywne komentarze, rezygnujemy całkowicie bądź dobrze się zastanawiamy czy, aby nie będziemy żałować zakupu. W dobie ogromnej konkurencji w sieci każda firma powinna starać się o jak najlepszą reputację i jeśli pojawia się jakakolwiek negatywna opinia, należy natychmiast na nią zareagować. Czy usuwanie opinii Google to najlepsze wyjście? Wszystko zależy czy dana opinia jest prawdziwa i zasłużona czy też fałszywa.

 

Usuwanie opinii Google – jak reagować?

 

Jeśli wiemy, że negatywna opinia wynika z naszej winy powinniśmy na nią odpisać, spróbować wyjaśnić problem i klientowi to zrekompensować. Jeśli zaś staliśmy się ofiarą ataku, możemy zgłosić taką opinię Google do usunięcia poprzez swoją wizytówkę lub kontakt telefoniczny bądź mailowy z pracownikiem Google. Dobrym pomysłem będzie stały monitoring tego, co pojawia się w naszej wizytówce i odpowiednie reagowanie. Warto więc nawiązać współpracę z firmami zajmującymi się zarządzaniem reputacją firmy w Internecie, klikając tutaj: usuwanie opinii Google.